International orders - Terms of delivery

CURRENCY

We charge all orders in SEK (swedish krona) and the rate is approximately:
100 SEK = 13 USD
100 SEK = 9 GBP
100 SEK = 10 Euro

FREIGHT COSTS

- Denmark and Finland : Freight per order is 150 SEK
- Norway: Freight per order is 250 SEK
- All Countries INSIDE Europe: Freight per order is 200 SEK,
- All Countries OUTSIDE Europe: Freight per order is 250 SEK plus 50 SEK for eachadditional item.
- Shipping to JAPAN is 300 SEK plus 50 SEK for each additional item.

DELIVERY TIME

International shipping is 5-10 working days worldwide.

International customers outside the EC (European Community), please note that in some cases you might be subjected to customs or import taxes when ordering from us at Unwind Clothing, please check with your local customs office for your local rules and regulations.

CANCELLATIONS AND CHANGES

If you'd like to cancel your order or make any adjustments it is important that you contact us as soon as possible so that we don't pack and ship the order.

Always type 'CANCELLATION' or 'ORDER CHANGE' along with your order number in the subject field on the email and we will look into the matter.

If an order is cancelled before it has been sent out we reserve the right to charge a restocking fee of 50 SEK.

REFUNDS & EXCHANGES

NOTE: It is very important that you provide us with a telephone number that you use during day time, preferably a cell phone number.

You can return an item within 14 days at your own expense. The item have to be un-used and in new condition. We will either replace the missing item and send it to you freight-free or refund your money.

If you place an order and refuse the package when it arrives, you will not get a full refund for your order. You will be charged with the costs of the shipping fees, and also with an additional penalty fee of 10% of the orders value or at least 250 SEK.


CUSTOMER SERVICE

If you have any questions please do not hesitate to contact us by email
info@madebymelina.se

LEVERANSVILLKOR

Allmänna villkor
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Unwind Clothing förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.
Unwind Clothing reserverar sig för eventuella "tryckfel" och vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på inställningar i din dator.

Betalsätt
Vi erbjuder endast betalning med kreditkort/betalkort. Vi samarbetar med Payson. Ångerrätt Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Vid retur eller byte av varor står du själv för returkostnaden. Om varan är felaktig står vi för returfrakten. Du har ingen ångerrätt: om varan pga. sitt skick inte kan återlämnas

Retur av vara
Öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom 14 dagar från det att du mottagit varan och förutsatt att varan är oanvänd och i oskadat skick. Du står själv för returkostnaden. Fyll bara i retursedeln som medföljer och skicka tillbaka den till oss. Efter att vi har fått tillbaka varan och godkänt returen överför vi så snart som möjligt pengar på det bankkontonummer som du har betalat med.

Byte av vara
Du kan lämna tillbaka varan och välja en annan inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att den är oanvänd och i oskadat skick. Vid byte av vara står du själv för returkostnaden. Fyll därefter i orsaken på retursedeln med hjälp av returkoderna och skicka tillbaka den till oss. Efter att vi har fått varan och godkänt returen skickar vi den nya varan till dig. (Om den skulle vara billigare eller dyrare än den förra får du antingen betala mellanskillnaden eller så betalar vi tillbaka till dig.)

Reklamation av vara
Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt och skriva ner, med hjälp av returkoderna på retursedeln, vad som är fel på varan. Fyll därefter om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi frakten. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt överför pengar så snart som möjligt till ditt bankkontonummer. För ytterligare information gå in på www.konsumentverket.se

Personuppgifter
Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som till exempel namn, adress och personnummer, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du blir medlem. Alla uppgifter som du lämnar till Unwind Clothing används endast inom företagets datasystem. All denna information hanteras i enlighet med den gällande Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Vi kommer att använda insamlad information för att fullgöra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, utföra kreditkontroll, skicka information om Unwind Clothing samt andra erbjudanden för marknadsföringsändamål. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig.

Force Majeure
Unwind Clothing skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet - såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Unwind Clothing skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Unwind Clothing inte heller kunnat undvika eller övervinna.